|
Amikor mg a tr s az id nem volt elvlva egymstl, nem volt ms csak az AUM.
Ha azt mondom, a tr s id egy volt, akkor azt mondom az AUM mint szimblum volt jelen, teht azzal a gondolati tartalommal, amit jelenleg az AUM-nak tulajdontunk. Ebben az llapotban a sz s jelentse egy, kettssg nlkli, ez maga Brahman. Nem a Brahman, teht semmikppen valamifle isten vagy istensg, de a Dharma (Trvny) sem. Ez az Abszolt, a nem-teremtett; j kzeltssel a Csend. Ebbl az abszolt csendbl n ki a sz (sabda). Tulajdonkppen a httert adja nmagnak, mintegy sajt magt szli meg: a kgy, amely nmaga farkba harap. Nem mondhatjuk teht, hogy az AUM maga a Vilgmindensg, mert az mr nv s alak. De mgis mondhatjuk, hogy az AUM maga a Vilgmindensg, hiszen az AUM nv s alak. A Keletkezs eltt gy van (volt) jelen, mint a tkrkp a tkr skja mgtt, ahol maga a Keletkezs a tkr s amit visszatkrz az maga az AUM. A Keletkezs oka s clja egyarnt az AUM. Az energia minden megjelensi formjnak httert adja az AUM. Formjt s tartalmt is adja a megjelennek; benne van mindenben, de tartja is a mindent. Az AUM az isteni Logosz, az egyiptomi Amen, az energik minden megjelensi formjban az isteni rsz. Ott van flkagylnkban svt szl hangjban, a tengeri kagylban morajl tenger-hangban, a kagyl spirlis msz-kivlsban, a csend kagyljban, a kagyl csendjben. A tenger hullm-tarajban, ahogyan visszahull a tengerre vzalagutat formzva. Ott van a forrs dbbent csobogsa mgtt, mint ceni hullm-robajls, a vitorlk lekunkorodsban, s amikor a szl kidagasztja; a csattans hangjban, amely gy vdi, vja a vgtelenmoraj-mormogst, mint eleven hs a csontokat. Ott van minden lenyugv nap „zld sugr-villans”- ban, ott van minden lombon tszrd Nap-camera-obscurban, zld levelek arany-glrijban, felszrad jrdkra hullt levelek nedv-aurjban. Ott van az elmlsban akr a keletkezsben: a gynge, ppen a fldbl elbj fszlban, aminek hegye beakad egy apr rgbe, s ezrt meggrbl-feszl, mint egy klorofillj, s vgl mindent-tlln simul a szl tenyere al. Ott van a szrban fl-alszivrg buborkocskkban, a gykerek svny-lelsben, porzk s bibk egymsra hajladozsban, mhecskk aranyl nektr-koloncban, a zmmgs vibrlsban, informlis tncukban a kaptr melegben. Ott van a szt lel csndben: a klt ihletben; ntudatlansgban, vteszisgben; ntudatlansgban, blcsessgben; ntudatlansgban. Az ntudatlansg tudatossgban, a tudatlansg n-tudatossgban, mert az igazi klt a kimondatlant ltatja, anlkl, hogy kimondan, lern. Mert ott van, mint az AUM, lte lnyegben, ami maga az AUM. Kimondja a szt, de rgtn a csndbe burkolja. Mhbe rejti, mint egy fordtott szl n; az OM -tl pocakos, az embri t formzza a magzati evolci vmilliin t, szedresedik a mh tlcsresen gmblyd faln, a sperma farkincja is gy kunkorodik, ahogy . Ott van a szerelmesek egymsra-egymsba hajlsban, lbuk, hajzatuk egymsba fondsban, a leped kj-csatakos gyrdsben, szempillik egymsba akadozdsban, tenyrredk arcbr vjsban, vndorl dnk rajzolatban az egymsra forrt homlokok sivatagban. Ott van a lihegsben, ott van minden llegzetben, a llegzet szneteiben, a testben sztrad llegzetben (pranavam), az eltvoz llegzetben (apaya), a spiritulis llegzet spirlisban. Ott van az isten, ott van az ember els llegzetben. Ott van az isten, ott van az ember utols llegzetben. Ott van (volt) az klbe szortott energiban, a kinyitott tenyer idben, s forog nmaga tengelye krl el nem mln soha. AUM AH HUM |
|